12.10.2009, Operakvarteren, Montmartre & Marais

Dag tjugosju, 11 oktober
Middagsbjudningen igår var väldigt lyckad, australienskan Bridie (verkligen jättegullig tjej) som bjudit oss hade fixat egen sangria och gjort lyxig och god plockmat. Mycket trevliga människor, otroligt fin lägenhet och bra musik. För att slippa ta taxi (metron slutar gå vid två-tiden) tog vi sista tåget till Montmartre för att träffa Amanda och hennes kompisar. Därefter en promenad hem.

Idag hets-stekte jag pannkakor och eftersom vi gick upp sent fick vi stressa iväg till Marais och Centre Culturel Suedois vid halv tre-tiden. Där träffade vi Arthur, som pluggar svenska här och som vi har tänkt lära oss lite franska av (vice versa också förstås). Det funkade ok, en del fick vi ta på engelska, men förmodligen lär det gå lite bättre efter hand.

Nu ska vi se på film. Joel har köpt mat på Donken och är tämligen nöjd med detta. Jag själv, som icke behagar äta McDonalds-mat, tänker äta lite baguette, sallad och ost.


Dag tjugoåtta, 12 oktober
Idag är en städdag, tvättdag, fixadag och försöka skriva klart texten till HP-dag. Kanske sticker jag snabbt till Marais och går en promenad. Vi ska försöka våldgästa Omar (som kom in med frukt till oss häromdagen apropå ingenting särskilt och som lånade oss högtalare för ett tag sen, fast det kanske jag skrev om) och bjuda honom på pannkakor med glass. Det är lite svårt dock, han är inte hemma så mycket och är ofta ganska upptagen. Idag är han förmodligen iväg och spelar boule, eftersom det är söndag.

I morgon kommer André och om Joel hittar biljetter åker han till en vän i Monpellier.
Just nu sköna toner från denna mannen:

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det heter la vie à Paris. Inte dans. Jävla prettosvensk, vill du försöka vara clichéartat fransk kan du börja med att lära dig språket.

2009-10-16 @ 11:07:41
Postat av: Anna

Tack för tipset! Vad synd att du inte vågar skriva ut ditt namn så att jag kan tacka dig personligen.

2009-10-16 @ 17:12:40
Postat av: Anna

Ber om ursäkt. Jag heter Anna.

2009-10-17 @ 14:01:07
Postat av: Anna

Ok. Do I know u?

2009-10-17 @ 16:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0