27.11.2009, Belleville, Abbesses

Dag sjuttiotre, 26 november
Igår läste jag hela kvällen efter att ha lagat lite käk. Skönt. Idag fortsatte jag med pluggförsöken men det är så svårt när man inte har någon bok eller annat studiematerial, bara massa lösa papper med info som bör råpluggas in.

På eftermiddagen åkte jag till Hôtel de Ville och fick reda på att kursen jag velat söka här bara är 8 timmar i månaden. Löjligt! Har därför börjat tänka om och velar ständigt mellan Stockholm och Paris. Jag vet inte än hur jag ska göra, det lär bero på vilka kurser jag kommer in på. Jag har sökt litteraturkunskap i Sthlm och franska (enbart kvartsfart) på distans men eftersom alla anmälningar jag gjort är för sena kanske jag inte kommer in. Jag hade helt bestämt mig för att stanna kvar men den här sista, ganska lilla, motgången tog musten ur mig. Har med andra ord börjat sakna trygga Sverige lite. Samtidigt vill jag inte lämna Paris.

Hämtade Anton vid 17 och gick en lugn promenad i kvarteret innan jag tog med knatten upp i lägenheten. Vi busade (barn så otroligt söta när de kiknar av skratt) tills Anton blev trött och ville mysa med sin gosedjurskanin mot min axel. Lyssnade på en speldosa och nynnade tills det blev dags att värma mat till honom. Efter att Fred kommit hem gick jag hem och värmde mat till nästa kille, det vill säga Joel. Käkade och mötte sen upp Georgie tillsammans med några vänner hon fått från sitt jobb. Kul! Gick till några olika barer, bland annat L’International i Belleville som har livemusik om kvällarna.


Dag sjuttiofyra, 27 november

Utanför visslar byggarbetarna som vanligt. Ibland stämmer någon in med sång. En av dem visslar hela dagarna. Om de inte turas om vill säga.

Idag har jag inte gjort mycket. Sov ganska länge, kollade igenom lite franska, gick en promenad runt kvarteret och handlade. Ska snart till Abbesses igen för att hämta Anton och barnpassa till halv tio, då Fred kommer hem och jag ska på en konsert med Georgie och förmodligen även Cornelia och Hanna. Velar fortfarande huruvida jag ska stanna här eller inte. Intet nytt på den fronten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0